Jazdili u nás

Od sprevádzkovania Trenčianskej elektrickej železnice slúžil na opravu trolejového vedenia drevený vozík s nadstavbou, s pracovnou plošinou, ktorého pôvod nie je známy. Vozík mal drevený rám na ktorom bola upevnená pevná časť drevenej priehradovej konštrukcie. Tá držala a viedla zvisle posuvnú časť konštrukcie, ktorú bolo možné zdvíhať pomocnou ručnej kľuky a prevodu na zvislej závitovej tyči. Na hornom konci konštrukcie bola otočne uložená pracovná plošina, ktorá bola neskôr.

Motorová lokomotíva BNE 50 známa aj pod prezývkou "Gébuska" bola jedným z najrozšírenejších typov úzkorozchodných priemyselných lokomotív v bývalom Československu. V rokoch 1950 - 1954 ich v počte 3 000 ks vyrábal podnik Stavovsko Radotín. Dodaná bola bola v roku 1953 pre niektorý z podnikov stavebného priemyslu a z počiatku jazdila na krátkodobých stavebných železniciach. V roku 1966 ju od Železničného staviteľstva Bratislava prevzal Elektroúsek Vrútky, ktorý ju využíval na Trenčianskej elektrickej železnici. Nasadená bola do vedenia pracovných vlakov, čím nahradila motorový vozeň M 24.001.

V roku 1909 vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. na objednávku Trenčianskej elektrickej železnice zatvorený nákladný vozeň s označením G 51. Išlo o dvojnápravový zatvorený nákladný vozeň s jednou plošinou, oceľovým nitovaným spodkom a skriňou s oceľovou kostrou a jednoduchým dreveným debnením. Na plošine sa nachádzala kľuka ručnej brzdy pôsobiaca obojstranne na všetky kolesá.

V roku 1909 vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. na objednávku Trenčianskej elektrickej železnice otvorený nákladný vozeň s označením Ik 101. Išlo o dvojnápravový vysokostenný nákladný vozeň s jednou plošinou, oceľovým nitovaným spodkom a skriňou s oceľovou kostrou a jednoduchým dreveným debnením. Na plošine sa nachádzala kľuka ručnej brzdy pôsobiaca obojstranne na všetky kolesá.

Pôvodný prívesný vozeň Balm/u 650 z roku 1954 vyrobený vo Vagónke Česká Lipa bol v roku 1989 v rušňovom depe Vrútky prestavaný na riadiaci vozeň 911.901-7. Krátko pred ukončením pravidelnej premávky železničky ho predchádzajúci prevádzkovateľ odpredal ako šrot. 29. apríla 2008 bol prevezený do depozitu Oravského múzea, kde jazdí na Oravskej lesnej železnici.

Go to top