Elektrické osobné vozne s oddielom 1. a 3. triedy vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. Györ v roku 1909. 

Usporiadanie podvozkov Bo´ Bo´. Hmotnosť prázdneho vozňa bola 9 620 kg, hmotnosť vozňa s cestujúcimi 12 700 kg. Menovité trakčné napätie 750V. Výkon dvoch trakčných motorov 34 kW

 

Celková obsaditeľnosť: 46 osôb
Na sedenie v 1. triede: 8 osôb
Na sedenie v 3. triede: 16 osôb
Na státie: 20 osôb

Motorový vozeň M 24.001 bol v súvislosti s dodaním nových motorových vozňov M 46.0 začiatkom 50-tych rokov preradený k pracovným vozidlám, kde slúžil na ťahanie vozíka s pracovnou plošinou. Po dodaní novej lokomotívy BNE 50 bol v roku 1967 zrušený.

Motorový vozeň M 24.002 bol v premávke s cestujúcimi len do roku 1944 kedy bol pri partizánskej akcii na výhybni Kaňová zničený.

Go to top