V roku 1909 vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. na objednávku Trenčianskej elektrickej železnice zatvorený nákladný vozeň s označením G 51. Išlo o dvojnápravový zatvorený nákladný vozeň s jednou plošinou, oceľovým nitovaným spodkom a skriňou s oceľovou kostrou a jednoduchým dreveným debnením. Na plošine sa nachádzala kľuka ručnej brzdy pôsobiaca obojstranne na všetky kolesá.

Rozvor: 2 700 mm
Dĺžka cez nárazníky: 6 210 mm
Vlastná hmotnosť: 4 290 kg
Ložná hmotnosť: 6 000 kg

Označenie ČSD: Z/u 2031, od 2. svetovej vojny SŽ Z/u 1430

Po ukončení nákladnej dopravy na železnici bol vozeň v roku 1957 predaný na trať Frýdlant v Čechách - Heřmanice kde zotrval až do konca prevádzky železnice v roku 1976.

Skriňa vozidla bola predaná na súkromné účely a dodnes sa nachádza v obci Pertoltice.

Go to top