V roku 1909 vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. na objednávku Trenčianskej elektrickej železnice otvorený nákladný vozeň s označením Ik 101. Išlo o dvojnápravový vysokostenný nákladný vozeň s jednou plošinou, oceľovým nitovaným spodkom a skriňou s oceľovou kostrou a jednoduchým dreveným debnením. Na plošine sa nachádzala kľuka ručnej brzdy pôsobiaca obojstranne na všetky kolesá.

Rozvor: 2 700 mm
Dĺžka cez nárazníky: 6 210 mm
Vlastná hmotnosť: 3 100 kg po vyrobení, 3 540 kg od 30, rokov
Ložná hmotnosť: 6 000 kg

Označenie ČSD: V/u 4009, od 2. svetovej vojny SŽ V/u 4430

Po ukončení nákladnej dopravy na železnici slúžil vozeň pri údržbe železničnej trate. Od roku 1982 je súčasťou kolekcie historických vozidiel Technického múzea v Brne.

Go to top