Od sprevádzkovania Trenčianskej elektrickej železnice slúžil na opravu trolejového vedenia drevený vozík s nadstavbou, s pracovnou plošinou, ktorého pôvod nie je známy. Vozík mal drevený rám na ktorom bola upevnená pevná časť drevenej priehradovej konštrukcie. Tá držala a viedla zvisle posuvnú časť konštrukcie, ktorú bolo možné zdvíhať pomocnou ručnej kľuky a prevodu na zvislej závitovej tyči. Na hornom konci konštrukcie bola otočne uložená pracovná plošina, ktorá bola neskôr.

Na plošinu bol dodatočne namontovaný mosadzný zvonec získaný zo zlikvidovaného vozu M 24.002. Montážni pracovníci na plošine zvoncom dávali signáli strojvodcovi ťažného vozidla. Vozík bol doplnený drevenou skrinkou na úschovu náradia.

Rozvor: 1 900 mm
Dĺžka skrine: 3 000 mm

Nutnú izoláciu pre prácu na trolejovom vedení pod napätím tvorila samotná drevená konštrukcia plošiny. Po sprísnení požiadaviek bezpečnosti došlo k prehodnoteniu kvality plošiny a práca bola ďalej povolená len pri vypnutí trolejového napätia.

Pre dopravu vozíku na pracovné miesto sa využívali pravidelné vlaky a od 50. rokov motorový vozeň M 24.001. v roku 1966 bol z dôvodu zhoršeného stavu elektrického vozíka motorový vozeň nahradený motorovou lokomotívou BNE 50, ktorá umožňovala aj jazdy pri vypnutí napájania trolejového vedenia.

Po odstavení z premávky v roku 1990 bol elektrický vozík odstavený v depe a od 4. apríla 2008 je dlhodobo zapožičaný Oravskej lesnej železnici, kde je súčasťou kolekcie historických koľajových vozidiel.

 

Go to top