Keď pôvodný drevený vozík s montážnou plošinou prestal vyhovovať bezpečnostným požiadavkám pri práci, hľadali sa možnosti jeho nahradenia. Po vyhodnotení viacerých variant, bolo rozhodnuté o prestavbe motorového vozíku typu MUV-69 doplnením montážnej plošiny. Prácu vykonal jeho výrobca - Mechanizace traťového hospodářství Praha, závod Brno-Horní Heršpice. Vozík bol do Trenčianskej Teplej privezený 18. októbra 1990. V prednej časti vozíka je umiestnená kabína pre 6 osôb vrátane strojvodcu, s riadiacim stanovišťom na oboch čelách. Po bokoch kabíny sú posuvné dvere.

Kúrenie je zabezpečené teplým vzduchom z chladenia spaľovacie motora, pohon vozíku zabezpečuje vzduchom chladený šesťvalec Tatra T912-3. Do nákladného priestoru bola zabudovaná nadstavba VNP-400, ktorá sa používa aj pri cestných vozidlách slúžiacich na opravu trolejového vedenia.

Majiteľom vozidla sú Železnice Slovenskej republiky.

Foto: Jaroslav Filo

 

Go to top