Jazdili u nás

Elektrické osobné vozne s oddielom 1. a 3. triedy vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. Györ v roku 1909. 

Usporiadanie podvozkov Bo´ Bo´. Hmotnosť prázdneho vozňa bola 9 620 kg, hmotnosť vozňa s cestujúcimi 12 700 kg. Menovité trakčné napätie 750V. Výkon dvoch trakčných motorov 34 kW

Elektrický osobný vozeň s oddielom 1. a 3. triedy vyrobila firma Magyar Waggon és Gépkyár r.t. Györ v roku 1909. Od roku 1958 slúžil na lesnej železnici v Ĺubochni. Po ukončení prevádzky železnice ostal odstavený v miestach pôvodného depa lesnej železnice a jeho stav sa zhoršoval. Pred úplným zničením ho zachránili pracovníci Technického múzea v Brne, ktorý ho 3. decembra 1981 z Ľubochne odviezli pre budovanú zbierku električkových vozidiel. Opravu vozňa vykonali ČSD Krnov. Od roku 1983 je súčasťou expozície Technického múzea v Brne-Lišni.

Motorový vozeň M 24.004 bol vyrobený v roku 1911 vo firme Ganz v Budapešti ako nákladný elektrický vozeň s označením G 50. Elektrickú výzbroj a celú dodávku zabezpečila pobočka Egyesült villamossági és Gépgyár r.t. Išlo o zatvorený nákladný vozeň bez plošín doplnený elektrickou výzbrojou vyrobenéný podľa konštrukcie bežného zatvoreného nákladného vozňa vyrábaného pre úzkorozchodné trate s rozchodom 760 - 1 000 mm. Vozeň mal oceľový nitovaný spodok a skriňu s oceľovou konštrukciou a jednoduchým dreveným debnením. Stanovište rušnovodiča sa nachádzalo vo vnúti vozňa na oboch stranách úložného priestoru. Vozeň bol vyžívaný na nákladnú dopravu a prepravu batožiny cestujúcej verejnosti.

V roku 1911 spoločnosť Magyar Waggon és Gépkyár r.t. Györ dodala na úzkorozchodnú železnicu otvorený osobný vozeň 3. triedy s celkovou kapacitou 30 miest na sedenie. Priečne usporiadané sedadlá v celej dĺžke vozňa ho rozdeľovala na štyri nepriechodné oddiely so samostatnými vstupmi z boku vozňa. Za nepriaznivého počasia bolo možné zakryť jeho boky sťahovacou plachtou. V roku 1957 bol presunutý do Frýdlandu v Čechách, kde bol však pre danú železnicu nevhodný. Koncom roku 1958 sa ocitol na lesnej železnici v Ľubochni, kde sa stal najobľúbenejším osobným vozňom a často bol využívaný na prepravu turistov. Po zrušení železnice v roku 1966 ostal vozeň odstavený v miestach jeho depa.

Dvojnápravové osobné vozne 3. triedy s poštovým oddielom, záchodom a dvoma plošinami vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgkyár r.t. Györ v roku 1909. Vozne mali oceľový nitovaný spodok a drevenú kostru obloženú drevom. Vozne neboli priechodné. Oddiel pre cestujúcich so 16. drevenými sedadlami bol prístupný z jednej plošiny, záchod a poštový oddiel z druhej plošiny.Vo vozňoch vybavených elektrickým odporovým kúrením a elektrickým osvetlením napájaným pomocou kábla z elektrického vozňa bolo 20 miest na státie na plošinách. Na oboch plošinách sa nachádzala kľuka ručnej brzdy.V roku 1943 boli na plošiny doplnené čelné steny zhodné s motorovými vozňami.

Go to top