Prvý jún je najväčším sviatkom všetkých detí. Nezabúda na to ani naša železnička, ktorá k ich sviatku každoročne pripravuje zaujímavý program. Výstava cestných veteránov, skákací hrad, jazdy na miniatúrnej električke po areáli depa i na veľkej električke do Trenčianskych Teplíc. Aj taký bol Medzinárodný deň detí na Trenčianskej elektrickej železnici, ktorý sme zorganizovali v sobotu 30. mája 2015. Prípravy na akciu boli od skorého rána v plnom prúde. Chystali sa stánky so suvenírmi, varil sa guláš, zdobili sa električky.

Len čo sme o 12:30 pristavili naše električky k prvému nástupištu, rázom sa začali zapĺňať cestujúcimi rôznych vekových kategórií. Najväčšou skupinou cestujúcich boli nepochybne rodiny s deťmi. Detskí návštevníci mali v tento deň jazdu grátis a od nášho personálu dostali na pamiatku peknú čelenku. Staničný rozhlas nás zase raz pobavil keď vyhlásil motorový osobný vlak do Trenčianskych Teplíc Železničnej spoločnosti Slovensko. :D na dobrej nálade nám to však neubralo a približne 20-minútovú jazdu sme si dosýta vychutnali.

Z jazdy električky sa tešili aj detskí cestujúci, ktorý na tejto akcií cestovali grátis

Dvadsať minútový pobyt v Trenčianskych Tepliciach mnohí z nás využili na nákup suvenírov v priestoroch stanice, alebo kúpeľných oblátok na promenáde, prechádzku kúpeľným parkom, či individuálnu prehliadku kúpeľného mesta. Niektorí sa hneď vrátili späť, iní dali prednosť niektorému z ďalších dvoch električkových spojov. O cestujúcich však rozhodne nebola núdza, lebo na stanici na nás už netrpezlivo čakalo množstvo malých i veľkých záujemcov o jazdy našou električkou.

Predaj suvenírov v Trenčianskych Tepliciach

Po návrate do Trenčianskej Teplej sa náš program rozbehol naplno. Pred električkovým depom mohli návštevníci vzhliadnuť staré hasičské auto Klokner i Karosu B 732.1654 #101, ktorá je najnovším prírastkom našej neziskovky.

Karosa B 732 č. 101 sa vyhrieva na slniečku

Veľkým lákadlom však bola výstava cestných veteránov - osobných automobilov, motoriek i Velorexov medzi ktorými nechýbali značky Škoda, Fiat, Lada, Manet, Wardburg, Mercedes-Benz, Gaz a ďalšie.

Výstava cestných veteránov v areáli električkového depa

Trenčianska miniatúrna železnica v pravidelných intervaloch vozila návštevníkov po areáli depa, pokračuje Peter králik, motorvodič našej miniatúrnej železnice: "Za dnešný deň som najazdil 11 km a s električkou som vykonal 55 jázd. V budúcnosti by sme chceli navoziť štrk a predĺžiť železničku až k perónu. Keď veľká električka už do depa nezachádza, budeme robiť náhradnú dopravu.

Trenčianska miniatúrna železnica bola veľkým magnetom pre detských návštevníkov

Nechýbalo však ani tradičné maľovanie detí, ktoré sa vždy teší veľkej obľube návštevníkov. Deti sa v depe mohli vyblázniť na skákacom hrade, ktorý bol pre nich doslova magnetom a rodičia im zatiaľ mohli kúpiť nejakú hračku na pamiatku.

Maľovanie detí pred električkovým depom

Kto bol hladný, alebo smädný, mohol si v našom depe zakúpiť vynikajúci guláš, Hot-Dog, pečenú klobásu, napolitánku, kofolu, pivo, či víno. A kto chcel mohol si od personálu zakúpiť magnetky s motívom TREŽ medzi ktorými nechýbala ani špeciálna magnetka vyrobená k tohtoročnému dňu detí.

kto bol hladný alebo smädný, mohol si vybrať z pestrej ponuky občerstvenia

Záujemcovia si mohli pozrieť aj stálu expozíciu železničných i neželezničných vozidiel zastúpenú lokomotívou DH 100, starými Škodovkami, bicyklami, motocyklami i trojkolkami. Návštevníkov však zaujalo aj modulové koľajisko i malá výstava starých rádioprijímačov.

Výstava motocyklov v električkovom depe

Najväčším lákadlom bola nepochybne súbežná jazda cestných veteránov a električiek za doprovodu polície. Ten kto mal šťastie, mohol si cestu do Trenčianskych Teplíc a späť vychutnať v niektorom zo starých automobilov. "Ja viem kade máme ísť, takže Vás budem navigovať," povedal malý chlapec jednému z vodičov.

Súbežná jazda do Trenčianskych Teplíc

Cestné veterány však budili pozornosť nielen počas cca 20-minútovej jazdy, ale aj na parkovisku pri autobusovej stanici v Trenčianskych Tepliciach, kde ich obdivovali obyvatelia i návštevníci kúpeľného mesta.

Velorexi na výstave v Trenčianskych Tepliciach

Na poslednej jazde k nám na zastávke v obci pristúpila početná skupinka skautov, medzi ktorými bola aj zamestnankyňa bratislavského dopravného podniku. "Keď som bola v októbri, alebo novembri v kúpeľoch na liečení, tak som sa odviezť nemohla, lebo ste jazdili o týždeň skôr. Dnes sa mi to ale podarilo, takže sa mi splnil môj veľký sen," povedala jedna zo skautiek.

Plagáty k akciám S motorákom za Štefánikom a Deň zdravia

Nuž a ako hodnotíme túto akciu? "Dnes sme oba smermi previezli zhruba 1 000 cestujúcich," skonštatoval riaditeľ našej neziskovky Dušan Nosál.

Ďalšie jazdy električiek sa uskutočnia v sobotu 6. júna na Deň zdravia v Trenčianskych Tepliciach a v sobotu 27. júna pri príležitosti 106. výročia našej železničky. Na Deň zdravia bude odchod z Trenčianskej Teplej o 09:45 a z Trenčianskych Teplíc o 14:45. Tešíme sa na Vás.